.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:
«فوز العظیم» مقامی برای شهدا/ صبر مادران شهدا بالاترین رزق الهی است
آیت الله «آملی لاریجانی»با بیان اینکه «فوز العظیم» مقامی برای شهداست و ما از درک آن عاجز هستیم، گفت: صبری که خداوند به مادران شهدا داده بالاترین رزق الهی محسوب می‌شود.

/photo/fars-14021007000732.jpg

 

به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در گلزار شهدای محمودآباد ضمن دیدار با خانواده شهدا اظهار داشت: حضور در محضر خانواده‌های شهدا، مادران، پدران، همسران و فرزندان توفیقی است و تکریم این بیوتات بر همه ما فرض واجب است.

وی با اشاره به اینکه مقام شهید گرانقدر است، افزود: توصیفی که از شهید در کلام حق متعال ذکر شده، همه نشانگر مقام آنان در عالم است.

این مسئول به سوره توبه اشاره کرد و گفت: چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است، اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدی که با خدا کرده‌اید و این است، آن پیروزی بزرگ.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان کرد: قرآن ظهور حق است و در آن هیچ باطلی جا ندارد، هیچ کسی بالاتر از خداوند در وفای به عهد نیست، کسانی که تخلف از عهد می‌کنند نقصی دارند، اما خداوند متعال نقصی ندارد که تخلف از عهد کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: بشارت دهید به معامله‌ای که کردید، جان از یک طرف و بهشت دائم از طرف دیگر؛ «و ذلک هو الفوز العظیم» در معامله‌ای که شهید با خداوند می‌کند، این سعادت بسیار بالایی است که نصیب شهید شد، تعبیر فوز عظیم در قرآن چندین بار آمد، کلمات قرآنی هر کدام دارای معنایی هستند، جا دارد که انسان در آن تامل کند.

وی تصریح کرد: «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُحْسِنِینَ»، «أَن‌َّ اللّه‌َ مَع‌َ المُؤمِنِین‌»، «أَن‌َّ اللّه‌َ مَع‌َ الصالحین» این‌ها هر کدام بار معنایی خاصی دارند، اینطور گفته نشود که انسان خوبی هستند، محسن، مومن و صالح هر کدام معنای خاصی در قرآن دارند، بنابراین فوض العظیم معنای خاص خود را دارد که باید آن را فهمید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: «رَضِیَ اللَّهُ عَنهُم وَرَضوا عَنهُ ۚ ذٰلِکَ الفَوزُ العَظیمُ» خداوند نسبت به عده‌ای رضایت دارد و آن‌ها نیز از او رضایت دارند، خداوند می‌فرماید هر فردی به وعده من عمل کند، سه خصلت به او می‌دهم؛ کسی که مقام رضایت رسیده، خداوند به آن شکری عنایت می‌کند که در ذکر خدواند عمیق می‌شود و هیچ نیسانی بر او نمی‌آید، خداوند محبتی به او عرضه می‌دارد که در دل هیچ کسی نیست.

عضو شورای نگهبان در ادامه بیان کرد: خدایا تو کسی هستی که معرفت خود را در قلب همه گذاشتی تا همه تو را شناخته و معرفتت در قلوب همه جا گرفت و هیچ کسی غیر تو را دوست ندارند و به غیر تو با کسی انس نگرفتند و حدیثی قدسی که می‌فرماید «و مَحَبَّةً لا یُؤثِرُ على مَحَبَّتِی مَحَبَّةَ المَخلوقینَ» محبتی خداوند به او عرضه می‌کند که در دل شخص راضی قرار می‌دهد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: خداوندا تو کسی هستی که معرفت خود را در قلوب اولیای خود قرار د ادی، تا آنکه تو را شناختند و توحید تو را بجا آوردم و چشمه‌های دل خود را به سوی جلال و عظمت خود باز می‌کنم یعنی خداوند از انسان و انسان از خداوند راضی باشد، در اینجا قلب چنان گشوده می‌شود که معرفت خداوند را مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: قلب شخص به سوی جلال و جمال خدا باز می‌شود که همین مقام «ذلک فوز العظیم» برای شهید آورده شد، یعنی کسانی که اهل ریاضت و حدود ۷۰ سال تلاش می‌کنند و می‌شوند راضی؛ و بعد آن محبوب خداوند می‌شوند، اما این معرفت را برای شهید نیز آورده‌اند، شهید یک قدم بر می‌دارد و این قدم در یک لحظه است و شاید برای عارفی در ۷۰ سال انجام گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: خداوند جان‌های شهدا را خریدار است و می‌گوید کسی خریدارتر از من بر جان‌های شهید نیست، انسان در اثر ایمان و عمل صالح طوری پاک می‌شود که خداوند گناهان او را بخشیده و برای ابدیت چنین فردی در بهشت می‌ماند.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: شهید یک قدم برداشت که بر کل عنادیت انسانی که خداوند به او داده، بود؛ شهید مقام عظیمی دارد که ما در درک آن عاجز هستیم و تنها به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی حرف خدا را ذکر می‌کنیم که رزق در کلام ائمه اطهار است یعنی نعماتی که از ناحیه حق تعالی داده می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: دعا کنیم تا از خداوند رزق بخواهیم، رزق تنها مادیات نیست، برای طلب رزق دعا کنیم که علم، توحید و معرفت هم جزو رزق محسوب می‌شود و لازم نیست تمام رزق‌ها مادیات باشد؛ مرزق شدن به رزق الهی یک نعمت است و بالاترین رزق الهی صبری است که خداوند به مادران شهدا داده است، این نظام براساس توحید است و امیدواریم شهدا ما را مورد عنایت قرار داده و دستگیری کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.